Kauppakirja tehtynä. Seikkailu voi alkaa...

Kauppakirja tehtynä. Seikkailu voi alkaa...
ReRon vielä vanhalla nimellä kuvattuna...

Degerö 35 info


DEGERÖ 35 S
pituus 10.80 m

vesilinjan pituus 9.10 m
leveys 3.50 m
syväys 1.65 m
kölipaino 3300 kg
uppouma 8500 kg
polttoainetankki 150 l
vesitankit 2 x 175 l
septitankki 60 l
moottori Sole mini 48
luokitus CE A


suunnittelija Håkan Södergren

Ensimmäinen Degerö 35S valmistui1986. Vene on suunniteltu valtamerille. Veneessä on skegin tukema lujitemuovinen peräsin, leveät sivukannet avoimine etukansineen lisättynä mukavalla ja turvallisella ohjauspisteellä.

Degerö -veistämö



ReRonin tarina...
Maestro 35:n jälkeen oli hieman tyhjä olo. Maestro oli ollut pitkäaikainen haaveiden täyttymys ja sen purjehdusominaisuudet olivat sitä mitä oli kauan haluttu.
Haave Itämerta kauemmas lähtemisestä itää syvällä kipparin puisessa päässä. Purjehduksen parissa työskennelleenä kippari on päässyt seilaamaan monenlaisilla veneillä. Näistä kokemuksista ja huomioista on muotoutunut pikkuhiljaa näkemys siitä millaisella veneellä on mukavaa ja turvallista lähteä.

Veneen tulisi täyttää ainakin useampi seuraavista kriteereistä:
* helposti yksiseilattava
* reippaasti massaa kokoonsa nähden

* rungonmuoto suunniteltu merelle
* suojaisa istumalaatikko
* vauhti ei pääasia. Kun miehistön olo on rento ja levännyt, jaksaa etappia seilata vaikka hieman pidempäänkin ("merimukavuus")
* ei pystykeulaa eikä nykyaikaista "lyhyttä" köliä millään bulbilla / torpeedolla
* runsaasti säilytystilaa

Kävimme katsomassa ruotsalaisia Najadeita ja Hallberg Rassyja. Malö oli myös hyvin esillä mutta kuin vaivihkaa alkoi iltaisin nettisivuilla tulla Degerö 35 vastaan yhä useammin.
Myynnissäolevia veneitä käytiin katsomassa ja koepurjehtimassa ja vihdoin osui katse Loviisassa myynnissä olevaan yksilöön. Vene koluttiin pariin kertaan huolella läpi ja kuten näissä veneenkatseluissa tuppaa aina käymään, pian oltiin jo kauppakirjaa kirjoittelemassa.

Vene saatiin vesille heinäkuussa 2016 kipparin palatessa Atlantin ylitykseltä. Ensimmäinen kesä oli tarkoitus vain purjehtia, tutustua veneeseen ja löytää kohteita, joita halutaan uusia / parantaa.


Veneellä käytiin Tallinassa sekä pyörittiin Turun saaristossa ennen Paraisille talvisäilytykseen siirtoa.    
 

  

2 kommenttia:

  1. Moi, sisarveneen (nro 5) hankimme viime kesänä. Hyvä valinta! Onko tuo teidän sisempi etuvantti kiinni melkein topissa? Onko siinä kryssifokka, itsejalustava?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Jarkko! Huomaisin vasta nyt viestisi. Onnea veneenvalinnasta!
      Sisempi etuvantti miltei topissa tosiaan. Pieni kryssifokka itsejalustiuksella. Toimii kunnolla vasta 8ms- mutta onin kiva silloin juuri kun alkaa tuulemaan.

      Poista

TALVI 2020 varustelua

Paraisten pojat saivat kuin saivatkin ReRonin halliin ilman tuuligenun poistamista. Lapojen asettelua oikeaan asentoon aina kattopalki...